250+ actieve academies

3.000.000+ gevolgde leeractiviteiten

150.000+ gebruikers werken in Procademy

ISO-9001 ISO-27001 NEN-7510 gecertificeerd

Technologisch partner in leren en ontwikkelen

Een kleine greep uit ons klantportfolio

Logo's van klanten die met Procademy werken:
Bartimeús, Visio, a.hak, Governance University, Jeugdformaat, Cito, Mosadex groep, ICTrecht Academy, Patientenfederatie Nederland, VMN Media, Timon, PGOsupport, CEDGroep, VMBO BWI, Intero, Zorg voor leren
Sheeba Sommer
Download case

Bartiméus

"In onze zoektocht naar een geschikte leeroplossing, hadden we strenge eisen, waaronder toegankelijkheid en integratie met bestaande systemen. In de projectfase met veelvuldig contact hebben we toegewerkt naar de implementatie van de leeromgeving van Procademy. Dat verliep soepel en de landing was goed. We merkten vrijwel direct dat er minder vragen over de techniek binnenkwamen bij onze support afdeling."

Positief is ook om te noemen dat Procademy met ons meedenkt over hoe onze uitdagingen het beste in de tool gevangen kunnen worden. Ze ontwikkelen dus echt met ons mee. Daarmee is onze leeromgeving eigenlijk altijd in beweging.”

In het vorige systeem moest een medewerker in twee verschillende omgevingen tot wel tien keer klikken om een e-learning te kunnen starten. Daar raakten we echt mensen kwijt. De tijd in de zorg is schaars, dus het is fijn dat we dat met Procademy nu veel meer 'what you see is what you get’ hebben weten te maken.”

Lees meer over onze samenwerking met Bartiméus.

Cor de Ridder
Download case

VMBO-BWI

"Wij zijn er voor alle leerlingen die de richting Bouwen, Wonen en Interieur volgen op het VMBO. We werken voor 180 scholen, waarbij zo’n 5000 leerlingen gebruik maken van ons leermiddelen platform."

"We hadden al ervaring met Learning Management Software. Waar we veelal tegenaan liepen, was dat de software niet snel genoeg doorontwikkeld werd. De mogelijkheden waren niet naar de laatste stand van de techniek en hedendaagse onderwijskundige uitgangspunten, waardoor de gebruikerservaring niet optimaal was. Ook merkten we dat we niet voldoende invloed uit konden oefenen op de roadmap. Specifieke wensen, die in onze dagelijkse praktijk erg belangrijk zijn, lieten daarmee te lang op zich wachten. Daarom zijn we het gesprek met een aantal clubs opgestart en uiteindelijk bij Procademy uitgekomen.”

"Stabiliteit is voor online leermiddelen bij scholen überhaupt van haast onschatbare waarde, zo licht Cor toe: “Als er op maandagochtend een klas klaar zit om een toets te maken, waar het weekend hard voor geleerd is en de boel werkt niet, dan heeft de docent natuurlijk een gigantisch probleem.”

“Er is echt sprake van een partnership. Dat uit zich in veel overleg, in het meedenken vanuit Procademy om onderwijsspecifieke wensen te ontwikkelen én de bereidwilligheid om sommige verbeteringen voor eigen rekening te nemen.

Lees meer over onze samenwerking met VMBO-BWI.

Ivo Wouters
Download case

PGOsupport

Online materialen moeten voor iedereen toegankelijk zijn. Dat staat voor PGOsupport buiten kijf. Digitale toegankelijkheid is voor ons dan ook een must. Mensen met een visuele, motorische, auditieve of cognitieve beperking moeten hun weg kunnen vinden op onze website en ons leerplatform. De reden waarom we ons houden aan de richtlijnen voor digitale toegankelijkheid WCAG 2.0. Dat vraagt technisch gezien nogal wat van een leerplatform. Een partner vinden die dit snapt en kan is essentieel.


Procademy werkt sinds 2017 samen met Stichting Accessibility en heeft daarmee toegankelijkheid hoog in het vaandel. Hierdoor hadden we gelijk een goede match. Meerdere keren hebben toegankelijkheidsexperts en visueel beperkte proefpersonen de software doorgetest.


In ons keuzetraject voor een online leerplatform was daarnaast samenwerking, of sterker nog partnership ontzettend belangrijk. En die is heel goed uitgepakt met Procademy. Soms lijkt ons iets handig en op de een of andere manier luisteren de mensen van Procademy zo goed dat de vertaling van onze wens altijd leidt tot een passend antwoord. Vervolgens bouwen ze het. Wat ik daarin heel knap vind, is dat zij het zo ontwikkelen, dat het uiteindelijk ook handig is voor andere klanten. Procademy denkt in duurzame oplossingen.


We krijgen ook feedback van hen. Hebben jullie hier en hier aan gedacht? Het is echt een wisselwerking, waarbij we elkaar naar een hoger plan te trekken. Dit en de rest van de samenwerking biedt voor ons heel veel kansen.

Monique Scholten - Projectmanager Business Development VMN Media
Download case

Vakmedianet

Het moest veel leuker worden om te leren en jezelf te ontwikkelen via Vakmedianet. We wilden onze e-learning veel interactiever maken met video’s en verschillende toetsvormen. En dat was met procademy allemaal mogelijk. Je kunt uit heel veel soorten interactieve oefeningen en toetsvragen kiezen.

Het nieuwe LMS moest daarnaast direct te gebruiken zijn, er aantrekkelijk uitzien en gebruiksvriendelijk zijn, voor zowel degene die e-learnings zou gaan inrichten als de uiteindelijke gebruikers. Met procademy konden we meteen aan de slag. Het heeft een intuïtieve omgeving en is makkelijk in gebruik. Na een kleine uitleg was het daarna gewoon doen. Learning by doing, zeg maar. En dat heeft de praktijk ook echt uitgewezen.

Omdat we voor een bestaand ‘vast’ LMS kozen, wilden we ook dat deze continu zou worden doorontwikkeld. Procademy staat gelukkig niet stil. Ze zijn innovatief en hebben een internationaal netwerk. We worden goed op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten via nieuwsbrieven en in gesprekken. 

Ons uitgangspunt mag dan wel zijn dat we zoveel mogelijk gebruik maken van wat er is. Toch vinden we het wel heel fijn dat maatwerk mogelijk is bij procademy. Zo kunnen we naast een volledig ‘all you can eat’ pakket met e-learnings, nu ook losse e-learnings in een catalogus aan professionals aanbieden.

Astrid van Aggelen
Download case

Simpel

“De e-learning software van Procademy heeft een aantal uitdagingen voor ons opgelost. Voordat we met Procademy werkten gaf ik samen met enkele collega’s eerstelijns trainingen aan nieuwe klantenservicemedewerkers. Tijdens een klassikale presentatie kun je geen rekening houden met de snelheid waarmee iemand leert. De één neemt informatie zó tot zich, de ander heeft daar wat meer tijd voor nodig. Dankzij e-learning kan iedereen in zijn eigen tempo leren. Grappig genoeg biedt juist software hierin de menselijke maat.

“Nieuwe klantenservicemedewerkers doorlopen nu dezelfde training vanaf dag 1”

De klantenservicemedewerkers van Simpel werken op verschillende locaties. Natuurlijk wil je dat alle medewerkers hetzelfde kennisniveau hebben. In de praktijk ontstond er onder meer vanwege de verschillende trainers, toch een verschil in kennisniveau, Ook moesten we weleens wachten met het geven van een training tot we een trainingsgroep geformeerd hadden. Hierdoor konden we niet altijd direct starten met het trainen van nieuwe medewerkers.

Dankzij de e-learning software van Procademy ontvangen al onze medewerkers nu dezelfde informatie. Een nieuwe agent kan meteen aan de slag met de e-learning, zonder te hoeven wachten op een klassikale training

De trainingen hebben we in samenwerking met Tele'Train ontwikkeld. En als we een vraag hebben over de Procademy-software dan zijn de vakkundige medewerkers goed bereikbaar en krijg je vaak nog dezelfde dag antwoord op je vraag. We zijn zo tevreden over e-learning van Procademy dat we bij Simpel nu ook voor andere doelgroepen specifieke trainingen aan het voorbereiden zijn via e-learning.”

Nieuwsgierig wat e-learning kan betekenen voor jouw organisatie?


Neem vrijblijvend contact met mij op herman@procademy.nl (085 - 401 5001)
of via onderstaand formulier:

Je aanvraag is succesvol verzonden
Er is iets mis gegaan. Probeer opnieuw

Ervaar zelf alle voordelen van procademy

Start je demo