In deze blog lees je meer over de samenwerking tussen Vakmedianet en Procademy.
“Je kunt morgen een nieuwe e-learning bedenken en door procademy ben je vervolgens binnen no-time ook live”
Monique Scholten
Projectmanager Business Development Vakmedianet
Betrouwbare vakinformatie op het juiste moment aanbieden, zodat professionals betere beslissingen kunnen nemen en snel resultaat behalen in hun werk. Dat is wat Vakmedianet voor ogen heeft.
Vakmedianet is de leidende B2B uitgeverij in nieuwe en gevestigde mediakanalen in Nederland. De 56 merken bereiken ruim 1,2 miljoen professionals en staan voor relevante en betrouwbare journalistiek en redactie op websites, in tijdschriften, opleidingen en congressen. Specifieke branches die Vakmedianet bedient zijn onder meer food, logistiek, bouw, zorg, overheid en mobiliteit.
Met de opleidingen van Vakmedianet houden professionals hun vakkennis aantoonbaar op peil en scoren zij permanente educatie-punten. Procademy is trotse partner van de uitgeverij op het gebied van interactieve e-learnings, blended learning en persoonlijke ontwikkeling op maat.
Monique Scholten - Projectmanager Business Development Vakmedianet
Als projectmanager business development bij Vakmedianet was Monique nauw betrokken bij de keuze voor een goed platform om e-learnings te kunnen ontsluiten.
“Het moest veel leuker worden om te leren en jezelf verder te ontwikkelen via Vakmedianet. Ons bestaande platform was daarnaast ook verouderd en echt aan vervanging toe. De e-learnings die we hadden, bestonden bijvoorbeeld alleen uit teksten. Dit wilden we heel graag veranderen. We wilden het veel interactiever maken met video’s en verschillende toetsvormen. En dat was met procademy allemaal mogelijk. Je kunt uit heel veel soorten interactieve oefeningen en toetsvragen kiezen.”
“Het nieuwe LMS moest direct te gebruiken zijn, er aantrekkelijk uitzien en gebruiksvriendelijk zijn, voor zowel degene die e-learnings zou gaan inrichten als de uiteindelijke gebruikers. Met procademy konden we meteen aan de slag. Het heeft een intuïtieve omgeving en is makkelijk in gebruik. Na een uitleg was het daarna gewoon doen. Learning by doing, zeg maar. En dat heeft de praktijk ook echt uitgewezen.”
“Omdat we voor een bestaand ‘vast’ LMS kozen, wilden we dat deze continu zou worden doorontwikkeld. Procademy staat gelukkig niet stil. Ze zijn innovatief en hebben een internationaal netwerk. We worden goed op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten via nieuwsbrieven en in gesprekken.
Ons uitgangspunt is dat we zoveel mogelijk gebruik maken van wat er is. Toch vinden we het wel heel fijn dat maatwerk mogelijk is bij procademy. Zo hebben zij voor ons mogelijk gemaakt dat we een heel pakket als jaarabonnement kunnen verkopen - het ‘all you can eat’ model. Daar zijn we mee gestart, maar we bieden inmiddels ook losse e-learnings in een catalogus.
“Onze eerste e-learning academy was voor financiële professionals. The Finance Academy ging in de zomer van 2019 live en bestaat uit 20 interactieve video’s en 20 tekst modules over actuele onderwerpen als big data en data-analyse, risicoleiderschap, robotisering, waardecreatie en integrated reporting.
De experts die aan het woord komen zijn vooraanstaand, werkzaam bij bijvoorbeeld Nyenrode. Echt hoogwaardig dus. We hebben de topdocenten daarnaast ook geïnterviewd voor onze magazines en online platformen, en ze spreken op onze events en congressen, om het helemaal compleet te maken.
We waren heel benieuwd of onze huidige abonnees zouden converteren naar de nieuwe academy. En dat deden ze! We hebben onze doelstelling dan ook ruimschoots gehaald. En onze concurrenten werden zelf zo zenuwachtig van ons, dat ze met hun prijzen begonnen te stunten.
Door deze positieve ontvangst willen we nu ook e-learnings over soft skills toevoegen voor financials. Hoe presenteer je je cijfers? Hoe gedraag je je in een finance team? Enz. En besloten we eerder al, om een tweede e-learning academy te lanceren voor professionals in de logistieke branche.”
“Met wel 20 interactieve, hoogwaardige expertvideo's gingen we live”
In 2020 is The Finance Academy genomineerd voor de Cross Media Merk van het jaar.
In de onderstaande video vindt je een video die terug te vinden is in een van de e-learning modules.